چرا زنان کارآفرین خانگی معمولا به ثروت و استقلال مالی نمی رسند؟

استقلال مالی زنان در مشاغل خانگی
بیشترین خواسته زنانی که در خانه شغلی دارن داشتن درآمد بالا و استقلال مالیست؟ ولی با همه‌تلاش‌هایی که می‌کنند به آن نمی‌رسند. پای دردل‌شان که می نشینی اکثرشان گلایه از نداشتن درآمد خوب و بالا دارند. اینکه هر چه تلاش می‌کنند نمی‌توانند به استقلال مالی رسند؟ نمی‌توانند ثروتمند شوند؟
دلایل متعددی وجود داره اما مهم‌ترین آنها :
  • نگرفتن آموزش‌های سواد مالی
  • نگذراندن دوره‌های کسب‌وکار
  • بالانبردن مهارت و تخصص‌ها
  • فرار از دنیای دیجیتال و فضای مجازی
  • وجود امنیت مالی خانواده از طرف فرد دیگر ( همسر، پدر و…)
  • تداوم نداشتن در فعالیت‌های بیزنسی
  • نداشتن نقشه راه و رشد کسب‌وکار
  • طرز فکر اشتباه
حالا در ادامه بیشتر برای شما این دلایل که آیا درست است یا غلط توضیح داده‌ام.
– در طی سال‌ها فعالیت بیزینسی و آموزشی که با دختران و زنان شاغل از خانه و کارآفرین خانگی داشتم دریافتم که آن‌ها یا بیشر روی تخصص و مهارت‌شان برای تولید کالاها و محصولات دست‌ساز و خانگی متمرکز هستند و فکر می‌کنند کیفیت که باشد فروش و درآمد بیشتر می‌شود. ویا اینکه فقط آن مهارت و تخصص که با آن درآمدزایی می‌کنند را چسبیده و خود را ارتقاء نمی‌دهند. مثلا من کارمندان آنلاینی داشتم که در سال ۱۳۸۹ تایپ و ورود داده انجام می‌دادند و اکنون در سال ۱۴۰۲ همچنان به دنبال پروژه‌های تایپ و ورود داده هستند آن‌هم با درآمد بالا!
۱- بحث آموزش دیدن مباحث بیزنسی که می‌شود بسیاری از زنان شاغل از خانه سخت بودن مباحث، فرصت نداشتن، حوصله نداشتن، از سن من گذشته و هزینه‌های آموزش دیدن را بهانه می‌کنند. که واقعا در بحث آموزش دیدن این دلایل بهانه‌ای بیش نیست چرا که ما در هر سنی با هر سطح سوادی می‌توانیم یادگیرنده باشیم اگر خودمان بخواهیم. ممکنه بخاطر بالا رفتن سن و دغدغه‌های ذهنی یادگیری کندتری داشته باشیم اما واقعا انسان آموزش پذیر است و بهانه ممنوع!
۲- گاها هم برخی از زنان کارآفرین خانگی آموزش‌های لازم را می‌گیرند اما نقشه راه درستی ترسیم نمی‌کنند و تداوم در مسیر بیزینس خانگی خود را ندارند. البته گره خوردن شغل، فرزندپروری و خانه‌داری یک مشکل اساسی برای زنان کارآفرین خانگی است که نه فضا و نه زمان اختصاصی خود را دارند. معمولا جدی گرفته نمی‌شوند و از نظر اطرافیان مشاغل خانگی پول توجیبی هم ازش درنمیاد چه برسه که بخوان به ثروت مالی برسند. هم مسئولیت خانه و بچه‌ها را به دوش می‌کشند و هم باید برای شغل‌شون وقت بذارند که معمولا زمان کم می‌اورند و ترجیحشان این است بیزینس خود را رها کرده و به خانه و بچه‌ها برسند. از طرفی نادیده گرفته شدن خصوصا از طرف افراد درجه یک ثل همسر آن‌ها را دچار دلسردی و بی انگیزه شدن به ادامه می‌کند و مسیر را جدی نمی‌گیرند!
۳- بیشتر کارآفرینان خانگی معمولا زنانی هستند که مخارج اصلی زندگی بر دوش آن‌ها نیست و فردی دیگر این مسئولیت را بر عهده دارد برای همین هم معمولا چون در فضای ذهن یک امنیت خاطر هست و دغدغه و نگرانی تامین مخارج اصلی زندگی را ندارند تلاش‌های درستی برای رسیدن به استقلال مالی نمی‌رسند! شاید برای همین است که معمولا بیشتر زنانی که خود سرپرست تامین مخارح خانواده را به عهده دارند به درآمد بالا و استقلال مالی می‌رسند. در بین کارمندانم و شاگردانم بسیار با چنین زنانی مواجهه شدم.
۴- ترس از حضور در فضای آنلاین ( شبکه‌های اجتماعی) فرار از دیده شدن در این فضاها، ترس از دوربین، نداشتن اعتمادبه‌نفس و خودکم‌بینی باعث شده آن‌ها خود را پشت یک صفحه مجازی پنهان کرده و اعتمادسازی و برندینگ نداشته باشند و مشتریان کمتری برای رسیدن به درآمد بالا جذب کنند. غریبه بودن کارآفرینان خانگی و زنان شاغل از خانه با فضای آنلاین و فروش آنلاین، برندینگ شخصی و کسب‌وکاری، مدیریت بیزینس یکی دیگر از دلایل نرسیدن آن‌ها به ثروت مالی و استقلال مالی است.
۵- طرز فکر ( مایندست) اشتباه یکی دیگر از دلایل مهم است. بخاطر حضور کمرنگ زنان خانه‌دار شاغل از خانه در اجتماع‌های واقعی و فعالیت زیادی در فضای مجازی یکسری مایندست‌ها ( طرزفکر) اشتباه برای آن‌ها بوجود آمده که اجازه حرکت به آن‌ها را نمی‌دهد.
 
– البته هر کدام از دلایل بالا توضیحات مفصل‌تری دارند و در یک مقاله نمی‌شود با جزئیات بیشتر توضیح داد. حداقل به شما توصیه می‌کنم ویدئو ایستادن و آغاز از خودت را همین حالا ببینید به ذهنیت اشتباه شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
در خانه و در کنار فرزندانتان کار کنید و کسب درآمد کنید
اگر می‌خواهید بدانید چطور در خانه در کنار فرزندان‌تان کار کنید، همین حالا ایمیل خود را وارد کنید تا به شما بگویم.
شما ۷ روز جذاب تا یافتن شغل خانگی پیش رو دارید

شما 7 روز جذاب پیش‌رو دارید تا بتوانید این دوره آموزشی رایگان را تکمیل کنید. هر روز یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود تا در نهایت یاد بگیرید که چگونه شغل مناسب خود را پیدا کنید.

شما ۸ روزحذاب برای انتخاب کسب‌وکار خانگی پیش رو دارید

شما 8 روز جذاب پیش‌رو دارید تا بتوانید این دوره آموزشی رایگان را تکمیل کنید.روزی یک درس برای شما ارسال می‌شود تا در نهایت پس از 8 روز بتوانید کسب و کار مناسب خود را راه اندازی کنید.

جشنواره غدیر