15 دلیل توقف رشد مشاغل خانگی با مدیریت زنان

طی ۱۴ سال گذشته با بیش از ۲ هزار خانم دارای کسب‌وکار خانگی و کارآفرینان خانگی  درباره اهداف کسب‌وکاری‌شان صحبت کرده‌ام . با چیزهایی که می‌شنیدم، گاهی احساس می‌کردم آن‌ها هیچ‌گاه پا را فراتر از این نمی‌گذارند و بنابراین رشدی نکرده‌اند و بزودی مجبور خواهند شد با یک شکست مالی و روحی کسب‌وکار خود را جمع کرده و به دنبال کارمندی بروند که من در اینجا ۱۵ علت مهم را برای شما آورده‌ام

۱. فقط برای پول کم کار انجام می‌دهید
ایده یک کسب‌وکار، مبتنی بر حرکتی است که شما متوجه شده‌اید در حال حاضر سود زیادی برای شما دارد. این نکته مهمی است که شما به آن پی بردید و حالا به دنبال آن هستید. مثل این است که شما سعی دارید سوار اتوبوسی شوید که از برابر شما عبور کرده است … خیلی دیر شده. افرادی که از صنایع پول‌ساز درآمد کسب می‌کنند کسانی هستند که قبل از پول‌ساز بودن آن صنعت در آن وارد شده‌اند.

۲- محصول را یا بسیار ارزان یا بسیار گران می‌فروشید.
به‌محض اینکه کسی به من می‌گوید محصول اصلی‌اش را ۱۰ تا ۳۰۰ دلار می‌فروشد، من از قبل می‌دانم که این کسب‌وکار در یک منحنی قرار خواهد گرفت (که ابتدا یک فروش با ضرر و سپس سودرسانی تدریجی به همراه دارد.) مگر اینکه کارآفرین تامین بودجه شود که بعید است آن‌ها از راه دیگری این کار را بکنند. این تجارت اغلب در ابتدا علائم امیدوارکننده‌ای نشان خواهد داد تا مردم آن محصول را دوست داشته باشند و حتی تعداد کمی بخرند. بعدها مجبورید برای آنکه نیروهای موردنیازتان را استخدام کنید، ماهیانه فروش زیادی داشته باشید تا فقط بتوانید دستمزد آن‌ها را بپردازد.

۳. قبلا در آن حوزه بعنوان یک کارمند کار نکرده‌اید
یکی از راه‌‌های مطمئن برای ایجاد یک کسب‌وکار موفق، این است که در یک تجارت مشابه با کسب‌وکارتان کار کرده باشید. علاوه بر همه‌ چیزهایی که یاد می‌گیرید، شما به جنبه‌های کلیدی کار که باید بهبود داده شوند و درک درستی از تامین‌کنندگان و مخاطبان به‌دست آید مسلط می‌شوید. من اغلب به افرادی که می‌خواهند شغلشان را راه‌اندازی کنند، گفته‌ام که بروید و به مدت ۹۰ روز در یک شغل مشابه حرفه‌تان کار کنید. این کار کمک زیادی به شما خواهد کرد.

۴. محصول و خدمات‌تان معمولی هستند!
اگر پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد شما بر مبنای کمی بهتر بودن، سریع‌تر بودن، ارزان‌تر بودن یا صمیمی‌تر بودن باشد، احتمالا نمی‌توانید تاثیرگذاری کافی داشته باشید. اگر احساس می‌کنید کسب‌وکار شما کسل‌کننده است، باید ببینید چگونه می‌توانید آن را جذاب کنید.

۵. همه کارها را می‌خواهید خودتان انجام دهید
من بعنوان یک مادر شاغل از خانه می‌دانم که هرچقدر هم که توانایی بالایی در مدیریت زمان و انجام کارها داشته‌باشم باز هم نمی‌توانم به تنهایی همه کارها را پیش ببرم. تجارت ( بیزینس) مانند یک ورزش تیمی است و تک کارآفرین بودن یک دستورالعمل برای مبارزه غیرضروری و بیهوده است.

۶. خریداران نمی‌دانند شما چه ‌کاری انجام می‌دهید
قطعا هر کسب‌وکار موفقی با یک معرفی عالی کارش را شروع می‌کند.اگر نتوانید کسب‌وکار خود را معرفی کنید، مثل این است که یک خودرو لوکس و با جدیدترین امکانات دارید اما نمی‌توانید در آن را باز کنید. هیچ‌کس نمی‌داند آن چطور کار می‌کند داخل آن چه شکلی است و چه چیزی درون آن است و به آن اهمیتی نمی‌دهد.

۷. جذب مشتری را بلد نیستید
جذب مشتری در ابتدای کار فوق‌العاده است؛ اما در واقعیت اگر این کسب‌وکار بخواهد آینده داشته باشد، باید ۱۰۰ مشتری داشته باشد. برای دریافت ۱۰۰ مشتری باید حدود ۳۰۰ قرار با هزار سر نخ مشتاق داشته باشید. مهم است که بدانید چگونه می‌توانید به سرنخ‌ها دسترسی پیداکرده و آن‌ها را حفظ کنید.

۸. اهل ریسک نیستید
هر کار جدیدی نیاز به ریسک کردن دارد. بسیاری از زنان کارآفرین خانگی بجای جلو رفتن روبه عقب می‌روند. اگر بخاطر ترس از اینکه سرمایه تبلیغاتی شما برنگردد هنور دست به تبلیغ نزده‌اید. اگر بخاطر ترس از اینکه ممکن است از من بخرند و ناراضی باشند دست به تولید برنمی‌دارید، احتمالا شروع یک کسب‌وکار در حال حاضر مناسب شما نیست.

۹. منتظر حامی هستید
اگر کسب‌وکار شما حول محوریت حمایت دیگران شکل گرفته است و فکر می‌کنید همیشه باید حماست شوید تا بتوانید کارتان را پیش ببرید احتمال زیادی وجود دارد که حمایت نشوید سعی کنید از کارهای کوچک شروع کنید و یک کار در حجم کم را به تنهایی را درست انجام دهید و برای کارهای بزرگتر منتظر حامی نباشید.

۱۰. انتظار دارید همه محصول شما را بخرند
کسب‌وکارهای بزرگ هم حتی خودشان دست به کار می‌شوند و می‌فروشند. گاهی اوقات ممکن است کسی از شما خرید کند، پس لازم است بیشتر اوقات از محل خود بیرون بروید و یک فروش انجام دهید (به‌خصوص در ابتدای کار). بنابراین اگر انتظار دارید همه کسانی که شما را دنبال می‌کنند از شما بخرند و اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید از محل کار خود یرون بروید تا محصولتان را بفروشید، بعید است بتوانید تعداد زیادی محصول را بفروشید. برای اینکه کسب‌وکار شما جواب بدهد باید بیرون بروید و رو در رو یا تلفنی فروش کنید و احتمالا مدتی همین‌طور خواهد بود. باید این انتظار را گنار بگذارید مردم خودشان به سراغ شما بیایند. بهتر است بدانید مردم از شما نمی‌خرند مگر اینکه به آن‌ها پیشنهاد دهید.

۱۱. خودتان را نشان نمی‌دهیددیده نمی‌شوید!
اگر به هر دلیلی نخپاهید دیه شوید و یا بگویید «من نمی‌خواهم چهره‌ام دیده شود»، احتمالا موفقیت شما بسیار پایین است.  مگر اینکه سمرایه مالی زیادی پشت سر کسب‌وکارتان باشد. وقتی یک کسب‌وکار خانگی جدید وارد بازار می‌شود، مخاطبین می‌خواهند بدانند چه شخصی پشت آن است. اگر نمی‌خواهید چهره شما در کسب‌وکارتان دیده شود، توسط کسب‌وکاری که برعکس شما این کار را انجام می‌دهد، شکست خواهید خورد.

۱۲. محصولات‌تان تنوع بالایی دارد
گوگل با تمام بزرگی که دارد در بیش از ۱۵ سال موارد بسیار کمی را برای درآمدزایی استفاده کرد، هنوز هم ۹۶ درصد از درآمدش را با تبلیغات در جستجو تامین می‌کند. اگر شما در ۳-۵ سال آینده بر یک مورد مهم تمرکز نکنید، احتمالا در چند مورد در حد متوسط قرار می‌گیرید، که این خطرناک است. به موفقیت توییتر نگاه کنید که بر یک ابزار پخش دقیقه‌ای و بی‌جهت تمرکز کرد؛ اما در این بخش کوچک تسلط یافت. اکنون ارزش آن معادل ۴ برابر Royal Mail انگلیس است.

۱۳. خریداران از وجود شما بی‌خبرند

واقعیت این است که خریداران ما ممکن است در اینترنت نباشند و ما فقط در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنیم. باید دقت داشته باشیم هنوز هم افراد زیادی خارج از اینترنت هستند که خریداران واقعی ما هستند. افرادی که به دنبال شما می‌گردند باید اطلاعات ثابت، دقیق و معتبری درباره شما دریافت کنند. فراتر از آن، شما باید با مردم تماس داشته باشد و به آن‌ها اجازه دهید تا از وجود شما آگاه شوند. تبلیغات، تماس‌های سرد، روابط عمومی، رویدادها و…، همگی بخشی از یک استراتژی کسب‌وکار سالم برای شناخته شدن هستند. پول ‌خرج‌ کنید یا ورشکسته شوید و منتظر بمانید تا تلفنتان زنگ بخورد.

۱۴. خریداران نمی‌توانند در مورد شما اطلاعات بیشتر و بهتری به‌دست آورند
این روزها افراد قبل از اینکه از شما خرید کنند، درباره شما جستجو می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند فلسفه وجودی شما، محصولات، داستان‌ها، روش‌های فروش و ایده‌های جدید شما را بدانند. اگر آن‌ها موفق نشوند درباره شما چیزی بدست بیاورند، به‌جای دیگری خواهند رفت. مردم برای اینکه نسبت به شما آگاه شوند، به مقالات، وبلاگ‌ها، فیلم‌ها، پادکست‌ها، گزارش‌های شما یا حتی کتابی که نوشته‌اید، نیاز دارند.

۱۵. مردم نمی‌دانند دقیقا شماچه کاری انجام می‌دهبد؟
اگر آنقدر پیچیده محصولات و خدمات خود را معرفی کنید که افراد متوجه نشوند دقیقا چه می‌کنید و چه محصولاتی دارید بنابراین افراد گیج خواهند شد و مشتری شما نمی‌شوند. در کسب‌وکار باید شفاف از خدمات و محصولات خود صحبت کنید و در داستان کسب‌وکارتان و همچنین درباره خودتان بگویید که چه کسی هستید چه محصولاتی دارید و محصولات شما به کار چه کسانی می‌آید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
در خانه و در کنار فرزندانتان کار کنید و کسب درآمد کنید
اگر می‌خواهید بدانید چطور در خانه در کنار فرزندان‌تان کار کنید، همین حالا ایمیل خود را وارد کنید تا به شما بگویم.
شما ۷ روز جذاب تا یافتن شغل خانگی پیش رو دارید

شما 7 روز جذاب پیش‌رو دارید تا بتوانید این دوره آموزشی رایگان را تکمیل کنید. هر روز یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود تا در نهایت یاد بگیرید که چگونه شغل مناسب خود را پیدا کنید.

شما ۸ روزحذاب برای انتخاب کسب‌وکار خانگی پیش رو دارید

شما 8 روز جذاب پیش‌رو دارید تا بتوانید این دوره آموزشی رایگان را تکمیل کنید.روزی یک درس برای شما ارسال می‌شود تا در نهایت پس از 8 روز بتوانید کسب و کار مناسب خود را راه اندازی کنید.

جشنواره غدیر