۴ دلیل که زنان استقلال مالی ندارند

چرا زنان استقلال مالی ندارند؟

شاید فکر کنید زنی که شغل ندارد استقلال مالی ندارد! اما جالب است بدانید که زنانی هم هستند که شغل و درآمد دارند اما استقلال مالی ندارند!

استقلال مالی به معنی داشتن درآمد نیست، استقلال مالی به معنی اینه که بتوانی هزینه‌های خودت رو تامین کنی.نیازهای اولیه خودت رو رفع کنی، بتونی برای پولت تصمیم بگیری چیکارش کنی؟ کجا خرجش کنی. به اصطلاحی هم هست که میگن دستت تو جیب خودت باشه!

و اگر یک ماه نتونستی کار کنی درآمدت حداقل قطع نشه!

دلایل خیلی زیادی وجود نداره که زنان استقلال مالی رو کمتر از مردان تجربه می‌کنند اما هر دلیل خودش چند ساعت نیاز به توضیح داره:

۱. وجود استقلال مالی پنهان یا وابسته

۲. سندروم سیندرلا

۳. تله‌های ذهنی شکل گیرنده در شبکه‌های اجتماعی

۴. نگرش‌های ضد پول و شغل

۱. استقلال مالی پنهان یا وابسته

زنان در فرهنگ و عرف کشور ما (حداقل) با این ذهنیت دنبال شغل و درآمد می‌روند که قرار نیست هزینه‌ها یاصلی زندگی را آن‌ها تامین کنند و کسی کنارشان هستکه نیازهای اولیه زندگی مثل هزینه مسکن، پوشاک، خوراک، درمان و.. را تامین کند بنابراین وقتی اقدام به راه‌اندازی بیزینسی می‌کنند و یا شغلی را انتخاب می‌کنند هر جایی که کم بیاورند بخاطر وجود نوعی امنیت خاطر که کسی هست آن‌ها را از نظر مالی حمایت کند و یا هزینه‌های زندگی را پرداخت کند، سریعتر از مردانی یا ارادی که هزینه‌های زندگی بر دوش آنان است ، پاپس می‌کشند.

۲. سندرومی به نام سیندرلا

از همانکودکی در ذهن دختران وزنان این ذهنیت به‌وجود می‌آید که قرار است یک نفر بیاید و تو را خوشبخت کند. برایت عروسی بگیرد، مسکن تامین کند، لباس‌های فاخر بخرد و تو را سوار بر اسب سپید . به خانه بخت ببرد و دختران نوجوان خصوصا منتظر آن شاهزارده با اسب سفید هستند همین ذهنیت باعث نوعی توقع درآن‌ها شده و هر جایی خسته شوند دیگری که معمولا مرد خانواده است را مقصر می‌دانند.

۳. تله‌های ذهنی شکل گیرنده در شبکه‌های اجتماعی

بسیاری ازمطالب زرد شبکه‌های اجتماعی این باور را به زنان و دختران می‌دهد که تو هم باید زن سوپرموفقی بشوی، حالت باید همیشه خوب باشد، مدام باید مثبت‌اندیش باشی، اهداف بزرگ داشته باشی، تلاش‌ بسیار زیادی باید کنی تا به استقلال مالی برسی، یک شبه هم می‌شود به درآمد بالا رسید و همین‌ها باعث نوعی تله‌های ذهنی و من از پسش برنمی‌آیم پس بی‌خیال استقلال مالی می‌شود!

۴. خودکشی مالی

زنان زیادی اهمیتی به رابطه‌هاشن با پول نمی‌دهند اگر آنقدری که برای رابطه با شریک عاطفی‌شان وقت می‌گذاشتن برای ارتباط با پول هم وقت صرف می‌کردند حالاهرکدام شان استقلال مالی داشتند!

البته با پول رابطه دارند اما این رابطه مختل و ناکارآمد است.

زنان زیادی هستند که درآمد دارند اما تنرکزشان روی آیندهمالی خودشان نیست

زنان و مادرانی که خانه‌دار هستندو تمام وقت در اختیاز خانه وخانواده اما تمام کنترل و قدرت‌شان دست همسران‌شان است. زنانی که دارایی دارند اما نمی‌توانند از آن مراقبت کنند و آن را به دست شوهرانشان سپرده‌اند . آن‌ها با این کار خودکشی مالی می‌کنند و در واقع نگرش‌های ضدپول در زنان باعث این خودکش شده است.

این ۴ دلیل اصلی و پایه‌ای نداشتن استقلال مالی زنان است حتی همان‌هایی که درآمد دارند اما استقلال .

مالی ندارند.

نویسنده: سعیده عطایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
در خانه و در کنار فرزندانتان کار کنید و کسب درآمد کنید
اگر می‌خواهید بدانید چطور در خانه در کنار فرزندان‌تان کار کنید، همین حالا ایمیل خود را وارد کنید تا به شما بگویم.
شما ۷ روز جذاب تا یافتن شغل خانگی پیش رو دارید

شما 7 روز جذاب پیش‌رو دارید تا بتوانید این دوره آموزشی رایگان را تکمیل کنید. هر روز یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود تا در نهایت یاد بگیرید که چگونه شغل مناسب خود را پیدا کنید.

شما ۸ روزحذاب برای انتخاب کسب‌وکار خانگی پیش رو دارید

شما 8 روز جذاب پیش‌رو دارید تا بتوانید این دوره آموزشی رایگان را تکمیل کنید.روزی یک درس برای شما ارسال می‌شود تا در نهایت پس از 8 روز بتوانید کسب و کار مناسب خود را راه اندازی کنید.

جشنواره غدیر