چگونه شغل خانگی پولساز بسازیم؟

داشتن یک شغل خانگی پولساز این روزها دغدغه بسیاری از زنان خانه‌دار است. با حضور ویروس کرونا نیز باعث شده بسیاری از کارمندان بیرون از خانه راغب به داشتن یک شغل خانگی چه آنلاین (بصورت فریلنسینگ) چه نوین ( ترکیب آنلاین و آفلاین) ( بصورت تولید و فروش محصولات خانگی در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها) بشود.

ممکن است تا به‌حال آموزش‌های زیادی را دریافت کرده باشید  مهارت‌هایی را آموخته باشید با این امید که برای خودتان شغل خانگی پولسازی را ایجاد کنید. ولی موفقیت چندانی به دست نیاورده باشید. خیلی از زنان فکر می‌کنند صرفا دریافت ایده کار در منزل می‌تواند آن‌ها را به یک شغل خانگی پولساز برساند. اما واقعیت این است که داشتن ایده یا سرمایه به تنهایی نمی‌تواند شما را پولدار کند.

در این نوشته قصد دارم به شما بگویم برای داشتن یک شغل خانگی پولساز بهتر است ابتدا به موارد مهم‌تری بپردازید و بعد شغل خانگی پولساز خود را بسازید.

قبل از هر چیز بیایید به سوالات زیر خوب فکر کنید و به خودتان شفاف پاسخ بدهید.

شما از شغل خانگی خود چقدر پول می‌خواهید؟ میانگین درآمدی که می‌خواهید برای شما بیاورد چقدر باشد خوب است؟

چقدر آدم ریسک‌پریزی هستید و اصلا می‌توانید برشکستگی را تاب بیاورید؟

چقدر سرمایه مالی دارید؟ 

چه امکاناتی دارید؟

در کجا زندگی می‌کنید؟

چه مهارت‌ها و تخصصی دارید؟

بعد از آن بررسی کنیم در دنیای امروز چه شغل‌هایی بیشترین تقاضا دارد؟

پاسخ دادید؟

حالا برویم سراغ سری دوم سوالات! الان با خودتان می‌گویید اینکه همه‌اش شد سوال

عزیز من اگر اینقدر تحمل به چالش انداختن مغز خودتان را ندارید چگونه می‌خواهید شغل خانگی پولسازی بسازید؟!

پس صبور باشید و به سوالات زیر نیز فکر کرده و پاسخ بدهید:

اگر به شما بگویند بین سه گزینه زیر کدام برای شروع و ساختن یک کسب وکار خانگی مهم‌تر است پاسخ شما کدام است؟

۱-نیاز بازار

۲-عشق و علاقه

۳-تخصص و مهارت

پاسخ دادید؟

حالا شکل زیر را نگاه کنید ( همان سه گزینه است که در سوالات سری دوم از شما پرسیدم : نیاز بازار- عشق و علاقه- تخصص و مهارت)

شغل خانگی پولساز

قبل از پاسخ درست من می‌خواهم واقعیتی را بدانید! افراد بی‌اطلاع از وضعیت موجود جامعه و فقط بر اساس خوانده‌های خود به شما می گویند فقط به علاقه‌ها و عشق خود بچسبید. یعنی به هر کاری که علاقه دارید با آن هم کارآفرینی کنید و یک شغل خانگی پولساز بسازید. که این بزرگترین دروغ در عصر حاضر (۲۰۲۰ میلادی و ۱۳۹۹ شمسی) است.

چرا ؟

بیایید برگردیم به ۲۰ سال پیش آن زمان که کمتر زن خانه‌داری در خانه به درآمدزایی هم اههمیت می‌داد؟ بیشتر زنان خانه‌دار فقط به امورات منزل، بچه‌ها رسیدگی می‌کردند و خیلی به تعداد کمتری زنانی بودند که در خانه کارهایی مانند ( خیاطی- آشپزی- کیک‌پزی- تایپ- نویسندگی- بافتنی- و… ) انجام می‌دادند پس رقابت بین آن‌ها بسیار رحت‌تر بود و رقیبان کمتر داشتن می‌توانست برای آنان بازار بزرگتری ایجاد کند. و این یعنی که شانس داشتن مشتری بالا را بسیار داشتند.

اما اگر همین حالا چرخی در شبکه‌های اجتماعی بزنید و یک سرچ کوچک از هنر خود داشته باشید ده‌ها و صدها صفحه شبیه شما بالا می‌آید! که خیلی وقت است شروع کرده‌اند بازار بسیار خوبی ایجاد کرده‌اند و مشتریان زیادی را جذب. و اگر شما نیز بخواهید شروع کنید باید رقابت سختی را انجام دهید تا بتوانید تعداد قابل توجهی مشتری را جذب کنید و به درآمد بالا برسید.

پس لازم است برای داشتن یک شغل خانگی پولساز فارغ از اینکه چه علاقه‌ای دارید و بدون تعصب و احساس به این بیندیدشید در بازار چند رقیب دارید؟ تقاضا برای محصول شما چقدر است ( جامعه هدف مشتریان آینده شما چقدر می‌توانند باشند)

 

از شکل بالا نتیجه می‌گیریم نیاز بازار مهم‌تر است. برای این منظور شما باید قبل از راه‌اندازی شغل خانگی تحقیق و مطالعه و بررسی کنید که در بازار امروز چه چیزهایی بیشتر مورد استقبال مردم است؟ خودتان دوست داشتید چه محصولاتی باشد و در بازار نیست و یا به شکل مطلوب و با کیفیت نیست. می‌توانید از خانواده، دوستان و آشنایان نیز بپرسید به نظر آن‌ها این روزها چه محصولات خانگی در بازار یافت نمی‌شود ( بازار منظور اینجا محصولات موجود است هم صنعتی و هم خانگی )

بعد از نیاز بازار موضوع دوم دیگر مهارت و تخصص شماست

آیا برای تولید آن محصول و برای خدمت مورد نظر آیا مهارت انجام آن را دارید؟

بگذارید مثالی بزنم

فرض می‌کنیم نیاز امروز بازار شیرینی‌های رژیمی باشد که مشتریان زیادی می‌تواند داشته باشد. اما شما مهارت تولید آن را ندارید پس باید یا زمانی را بگذارید بروید مهارت آن را یاد بگیرید و یا از تولید آن محصول صرف‌نظرکنید.

و نوبت گزینه سوم عشق و علاقه است

در واقع شما باید از انجام آن کار نیز لذت ببرید مثلا اگر می‌خواهید وارد حوزه تولید کیف چرم دست‌دوز شوید هرچقدر هم که نیاز بازار باشد و مهارت تولید آن را داشته باشید اما علاقه‌ای به انجام آن ندارید نمی‌توانید در آن چندان موفق شوید زیرا زود خسته می‌شوید. عشق علاقه یعنی با لذت حتی بدون درآمد نیز حاضر باشید آن کار را انجام دهید.

پس بعد از نیاز بازار عشق و علاقه و مهارت و تخصص دو اصل مرتبط به هم هستند که در دل هم قرار می‌گیریند.

احتمالا اکنون کمی گیج شده‌اید که حالا چطور باید شغل خانگی پولساز خود را بسازید. طبیعی است چون شما ابتدای راه هستید برای همین تمام توضیحات بالا را بصورت خلاصه‌وار در زیر جمع‌بندی کرده‌ام و در واقع به شما کمک می‌کنم برای خود یک پلن طراحی کنید. داشتن پلن همیشه به شما در ادامه مسیر و موفقیت کمک خواهد کرد.

چگونه شغل خانگی پولساز بسازیم؟

 

پس نتیجه می گیریم برای داشتن یک شغل خانگی پولساز باید به این نکته بیش از هر چیزی اهمیت دهید

بعد از آماده کردن خودکار و دفترچه پلن زیر را آماده کنید:

۱- مهارت‌ها و تخصص‌تان را لیست کنید

۲- تحقیقات بازار انجام دهید ( نیاز بازار را پیدا کنید)

۳- ایده‌هایی را که دارید بنویسید

۴- ایده‌های موجود شبیه ایده خود را پیدا کنید

۵- ایده‌های انجام نشده را لیست کنید

۶- ایده مورد نظر خود را انتخاب کنید

۷- مراحل انجام کار را بنویسید

۹- مواد اولیه و ملزومات کار را تهیه کنید

۱۰- در تعداد کم تولید کنید

۱۱‍- شبکه‌های اجتماعی خود را راه‌اندازی کنید

۱۲- تولید محتوا کنید

۱۳- بازاریابی کنید

۱۴- بفروشید

۱۵- کارتان را گسترش دهید

 

ساختن یک کسب‌وکار خانگی پولساز بر خلاف تمام حرف‌های قشنگی که افراد سودجو و کلاهبردار در همایش‌های انگیزشی می‌زنند به این راحتی نیست. که شما از علاقه‌هایی که دارید بتوانید در بازار بدرخشید و پولدارترین شوید. همانطور که در بخش اول این نوشتار سوالاتی از شما پرسیدم  بسیار خود شما، اندازه پولی که می‌خواهید، امکانات و شرایط، سرمایه مالی و شناخت و اطلاعات از بازار مهم است. اگر طبق مواردی که در بالا خواندید پلن خود را آماده کنید و با آگاهی و اطلاعات کامل‌تر شروع کنید موفقیت شما نیز بیشتر خواهد بود.

 

امیدوارم که این نوشته به شما کمک کند و شغل خانگی پولساز خود را بزودی بسازید. من را از نظر خود درباره این مطلب همین جا آگاه کنید.

متشکرم ( سعیده عطایی مربی مشاغل خانگی نوین)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
در خانه و در کنار فرزندانتان کار کنید و کسب درآمد کنید
اگر می‌خواهید بدانید چطور در خانه در کنار فرزندان‌تان کار کنید، همین حالا ایمیل خود را وارد کنید تا به شما بگویم.
شما ۷ روز جذاب تا یافتن شغل خانگی پیش رو دارید

شما 7 روز جذاب پیش‌رو دارید تا بتوانید این دوره آموزشی رایگان را تکمیل کنید. هر روز یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود تا در نهایت یاد بگیرید که چگونه شغل مناسب خود را پیدا کنید.

شما ۸ روزحذاب برای انتخاب کسب‌وکار خانگی پیش رو دارید

شما 8 روز جذاب پیش‌رو دارید تا بتوانید این دوره آموزشی رایگان را تکمیل کنید.روزی یک درس برای شما ارسال می‌شود تا در نهایت پس از 8 روز بتوانید کسب و کار مناسب خود را راه اندازی کنید.

جشنواره غدیر