۵ راهکار افزایش فروش بدون اینترنت

اکثر مشاغل خانگی در ایران فکر می کنند که فروش محصول و خدمات خود را باید فقط تنها با اینترنت انجام دهند. در صورتیکه ما نباید از فضای آفلاین غافل شویم. درست است که در چندسال اخیر فضای آنلاین توانسته است برای ما فروش‌های زیادی را همراه داشته باشد اما فضای آفلاین ( بدون اینترنت) هنوز در ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است.

در این مقاله، ۵ راهکار قطعی برای فروش بیشتر بدون اینترنت، را به شما آموزش داده‌ام. اما قبل از اینکه این راهکارها را بیان کنم باید بدانید شما برای فروش و جذب مشتری بیشتر باید سیستم فروش داشته باشید. سیستم فروش یعنی اینکه شما فقط متکی به یک راه برای جذب مشتری و فروش نباشید. در عصر حاضر کسب و کارهای های نوین به سمت اینترنت یعنی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی آمده‌اند و همچنین متکی به تولید محتوا و یا وب‌سایت خود هستند اما موضوعی که اینجا مطرح می‌شود این است که، شما در ایران کار می کنید، در نتیجه ممکن است که یک روز که چندان هم دور نیست ، شبکه‌های اجتماعی از دسترس خارج شوند. همانطور که در سال‌های اخیر این اتفاق افتاده است و اغلب کسب و کارها به علت این مشکل یا از بین رفتند و یا بسیاری از مشتریان را از دست دادند.

 

 اغلب کسب و کارهای خانگی برای شرایط بحرانی خود را آماده نکرده‌اند. و نمی‌دانند راهکارهای خروج از بحران کدام است؟ تنها با داشتن یک شبکه اجتماعی فعال یا فعالیت های اینترنتی مانند سایت نمی توانیم انتظار معجزه  در فروش و جذب مشتری داشته باشیم. حالا راهکار چیست؟

شما باید یک سیستم فروش طراحی و راه‌اندازی کنید

منظور از سیستم فروش چیست؟

یعنی شما باید برای فروش‌تان علاوه بر بازاریابی اینترنتی و فروش از طریق اینترنت روی فروش بدون اینترنت، نیز کار کنید. به اصطلاح  همه تخم مرغ هایتان را داخل یک سبک نگذارید. برای فروش بالا، باید بتوانید بدون اینترنت هم، محصول یا خدمات خود را  بفروشید . لازم است بدانید فروش آفلاین ( بدون اینترنت) یک سری مزایایی دارد که فروش اینترنتی ندارد. همچنین فروش آنلاین (با اینترنت) مانند سایت و شبکه‌های اجتماعی هم مزایایی دارد که سیستم‌های سنتی و آفلاین ندارند. پس  اگر به دنبال فروش سریع و بیشتر و جذب مشتری وفادار هستید باید بر روی سیستم فروش بدون‌ اینترنت هم فعالیت قوی داشته باشید.

 

۵ راهکار افزایش فروش بدون اینترنت :

راهکار شماره ۱

سازماندهی اطلاعات تماس

۱- اطلاعات تماس خریداران / مشتریان 

بیایید فرض کنید در مکانی قرار گرفته اید که اصلا دیگر اینترنتی وجود ندارد، چگونه می توانید محصول و خدمات خود را بفروشید؟ یکی از راهکارهای فروش بدون اینترنت، استفاده از شماره‌های خریداران قبلی و مشتریان-  مخاطبین داخل گوشی – شماست. حالا سوال اینجاست؟ آیا شما، شماره‌های خریداران و مشتریان خود را ذخیره کرده‌اید؟ یا نه؟ پس، سری به گوشی خود بزنید و به آن‌ها پیشنهاد مناسب برای  خرید محصول و خدماتتان را بدهید.

۲- شماره‌های داخل موبایل و دفتر تلفن

یکی از راهکارهایی که هنوز هم برندهای موفق استفاده می‌کنند این است که به روش‌های مختلف شماره‌ها و مشخصات مخاطبین ، خریداران و مشتریان خود را می گیرند و در مواقع  تخفیف به آن ها پیامک یا زنگ می‌زنند.

۳- کارت ویزیت‌ها- کاتالوگ‌ها 

شماره‌های تماس از روی کارت ویزیت یا کاتالوگ هایی که به شما داده شده است ، استخراج کنید. باید به آن ها پیامک بزنید یا با آن ها تماس بگیرید .  اگر تماس میگیرید، شما باید در یک دقیقه پیشنهاد مناسب و ویژه خودتان را به آن ها ارائه کنید. مشتری ها فرصت ندارند که چندین دقیقه از وقت آن ها را بگیرید. پس در مدت زمان کم باید بهترین پیشنهاد را به آن ها ارائه دهید.

۴- شماره‌های خریداران قدیمی که شما را ترک کرده‌اند

پیدا کردن شماره های تماس خریداران قدیمی که ، خریداران خوبی برای شما بوده اند ولی به دلیل‌های مختلف ناپدید شده اند و دیگر خبری از آن ها نیست. باید با این خریداران  غیر فعال تماس بگیرید و دلیل خرید نکردن آن ها را بپرسید. پیامک دادن به این مشتری ها فایده‌ای برای شما ندارد. فقط تماس تلفنی جواب می‌دهد.

با مشتری هایی که برای محصول و خدمات شما خوب بوده اند ولی مدتی است که ناپدید شده اند،  تماس تلفنی برقرار کنید و به آن ها پیشنهاد ویژه دهید. اما قبل از پیشنهاد، علت نخریدن آن ها و عدم رجوع آن ها را بپرسید.

 

راهکار شماره ۲ 

تماس‌های ورودی به شماره کاری شما

۱- شماره تلفن‌ها و موبایل‌ها

کسانی که بعنوان خریدار و یا بر اساس کنجکاوی با شماره شما تماس گرفته است و هنز شماره آن شخص یا شرکت را روی گوشی- کالرآیدی تلفن خود دارید. گرچه شما اگر تلفن سانترال  سیستم تماس هوشمند داشته باشید یا حتی از شماره‌های دفاتر مجازی استفاده کنید به راحتی با این شماره‌ها دسترسی دارید

۲- بسته‌های دریافتی

معمولا ما بعنوان یک صاحب کسبو‌کار بسته‌های دریافتی داریم که به شماره‌های آن‌ها اهمیتی نمی‌دهیم. حالا اگر آن بسته‌ها را نگه داشته‌اید همین حالا به آن‌ها مراجعه کنید و شماره تلفن و موبایلی اگر دارند آن را یاداشت‌برداری کنید

بنابراین:

ما باید اطلاعات تماسی پیدا کنیم

آن‌ها را منظم کنیم

پیشنهاد هوشمندانه ارسال کنیم

در بازاریابی حضوری و تلفنی ( تک به تک / فرد به فرد ) قدرت بیشتری داریم

 

راهکار شماره ۳

تبلیغ در مجلات/ تراکت‌ها

 تبلیغ کردن بصورت آفلاین مثلا چاپ تراکت و پخش آن بین خریدارن احتمالی‌تان و همچنین تبلیغ در روزنامه ها و مجلاتی است که در سطح شهر و کشور توزیع می گردد. این مجلات در مکان هایی مانند آرایشگاه ها، مطب های دکتر و مکان های دیگر عمومی توزیع می گردند. اما نحوه تبلیغ نویسی در داخل مجلات را هم شما باید بلد باشید. هر مجله و هر تبلیغی، مناسب برای  مجلات نیست.(حتما از مشاوره استفاده کنید).

۱- تبلیغ غیرمستقیم باشد

۲- پیشنهاد رایگان بدهیم

۳- طراحی پیشنهادهای ویژه

۴- فروش خیلی ارزان

 

راهکار شماره ۴ 

نمایشگاه‌ها

راهکار بعدی فروش در شرایط بدون اینترنت این است که در اغلب نمایشگاه‌های مرتبط و غیرمرتبط شرکت کنید. اینجا منظور گرفتن غرفه نیست بلکه بدانید چه نمایشگاه‌هایی در شهر شما برگزار می‌شود و بعنوان بازدید کننده شرکت کنیدآنگاه تخمین بزنید کدام یک از غرفه‌داران و یا شرکت‌کنندگان می‌توانند مشتری احتمالی شما شود. با او چند دقیقه صحبت کنید و در آخرمی‌گویید کار شما چیست و چه محصولات و خدماتی دارید. اطلاعات تماس آن فرد را می‌گیرید

۱- صحبت چند دقیقه‌ای

۲- گرفتن اطلاعات تماس

۳- پیگیری بعد از نمایشگاه‌ها

 

راهکار شماره ۵ 

مشارکت انتفاعی

شراکت با مجموعه یا کسب‌وکاری دیگر که متقابلا محصولات همدیگر را بفروشیم و سود دریافت کنیم. در این روش نیازی نیست حتما محصولات و خدمات شبیه شما داشته باشند . فقط لازم است که مشتریان آن‌ها به محصولات و خدمات شما نیاز داشته باشند و بالعکس.

با چه کسانی می‌توانیم مشارکت انتفعی داشته باشیم؟

۱- همکارارن

۲- فروشندگان غیر رقیب

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله یاد گرفتیم که برای فروش و درآمد بیشتر شما ابتدا باید سیستم فروش داشته باشید. و بعد ۵ راهکار افزایش فروش بدون اینترنت را به شما معرفی کردم اما باید بدانید بدون داشتن سیستم فروش شما باز موفقیتی در فروش بالا به دست نخواهید آورد سیستم فروش به دو دسته فروش و بازاریابی آنلاین (اینترنتی) و آفلاین( بدون اینترنت) تقسیم می شود. سیستم فروش داشتن یعنی اینکه شما باید بتوانید بدون داشتن اینترنت هم بفروشید. در عصر حاضر با توجه به  بحران‌هایی مانند قطعی اینترنت و همچنین فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی ، داشتن سیستم فروش و  همچنین آماده بودن برای شرایط بحرانی، نیازمند، راهکار های درست و قطعی است که بتواند برای شما در هر بحرانی فروش ایجاد کند.  سعی کنید در کسب و کار خود هوشمندانه کار کنید .

در هر کسب‌وکاری که در حال فعالیت هستید، شما باید فروش خود سیستم‌ فروش طراحی کنید و نحوه پیاده سازی این سیستم را در دوره ساخت سیستم افزاش فروش بدون اینترنت در ۳۰ روز به شما آموزش می‌دهم. برای هر کسب‌وکاری، فقط داشتن مجورو همچنین مهارت تولید محصول با کیفیت مهم نیست. باید بتوانید محصول خود را به مشتری به بهترین شکل ارائه کنید.

 

 

برای شرکت در دوره ساخت سیستم افزایش فروش بدون اینترنت در ۳۰ روز اینجا را کلیک کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
در خانه و در کنار فرزندانتان کار کنید و کسب درآمد کنید
اگر می‌خواهید بدانید چطور در خانه در کنار فرزندان‌تان کار کنید، همین حالا ایمیل خود را وارد کنید تا به شما بگویم.
شما ۷ روز جذاب تا یافتن شغل خانگی پیش رو دارید

شما 7 روز جذاب پیش‌رو دارید تا بتوانید این دوره آموزشی رایگان را تکمیل کنید. هر روز یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود تا در نهایت یاد بگیرید که چگونه شغل مناسب خود را پیدا کنید.

شما ۸ روزحذاب برای انتخاب کسب‌وکار خانگی پیش رو دارید

شما 8 روز جذاب پیش‌رو دارید تا بتوانید این دوره آموزشی رایگان را تکمیل کنید.روزی یک درس برای شما ارسال می‌شود تا در نهایت پس از 8 روز بتوانید کسب و کار مناسب خود را راه اندازی کنید.

جشنواره غدیر